Par BMW kā brendu
BMW (Bayerische Motoren Werke) ir Vācijas autoražotājs, kas dibināts 1916. gadā. Uzņēmums slavens ar precīzu inženieriju, sportisku braukšanas pieredzi un premium klases automobiļiem. BMW modeļu ģimenē ietilpst gan sedani, gan kupejas, gan krosoveri un elektromobiļi. Nav nekā «gliemeža čaulas dizains»—tas, ko BMW piedāvā, ir koncentrēta dinamikas un vadāmības kombinācija.
BMW nav visai lēts un nav arī «glābstiņš» ikdienas ekonomiskas pārvietošanās vajadzībām. Ja meklējat tikai lētu auto braukšanai no punkta A uz B, ir daudz vienkāršāk un lētākas alternatīvas. Taču, ja prioritāte ir vadāmība, motora reakcija un premium sajūta salonā, BMW joprojām ir viens no spēcīgākajiem kandidātiem.
Daži pazīstamākie BMW modeļi

BMW E46 (3. sērija, 1998–2006)
E46 bieži tiek uzskatīts par vienu no pēdējiem «īsta» 3. sērijas modeļiem pirms modernās elektronikas pārcilāšanas. To atzina par līdzsvarotu starp komfortu un sportiskumu, un joprojām E46 saglabā labu vērtību tirgū.

BMW E30 (3. sērija, 1982–1994)
E30 ir leģendārs modelis, kas bieži tiek pieminēts mūsdienu entuziastu vidū. Tas bija viegls, vienkāršs un izturīgs auto, kas deva pamatu mūsdienu sporta sedaniem. E30 M3 ir viena no ļoti vērtētām ikonām automobiļu vēsturē.

BMW E39 (5. sērija, 1995–2004)
E39 iezīmēja 5. sērijas pāreju uz daudz plašāku aprīkojumu un augstāku komforta līmeni. Tas bija uzskatāms par vienu no pēdējiem īstajiem «draudzīgajiem autobāņiem» ar dinamisku uzvedību un uzticamu mehāniku.

BMW M3 (F80, 2014–2018)
F80 M3 iezīmēja pirmo reizi, ka M3 versijā izmanto četrdurvju sedanu virsbūvi ar turbomotoriem. Jaudīgs, ar asu piekari un precīzu stūresi, tas tomēr bija grūtāk vadāms nekā klasiskie atmosfērikas modeļi. Piemērots tiem, kuri vēlas maksimālu veiktspēju ikdienā (ar noteikumu, ka zina, kā to uzvest).
Pakaļpiedziņas drošības aspekti
BMW tradicionāli izmanto aizmugurējās ass piedziņu (RWD). RWD nodrošina vairākus priekšrocību punktus:
- Labāka svara sadale: Motors parasti izvietots priekšpusē, bet piedziņa aizmugurē nodrošina līdzsvarotāku izturību un braukšanas reakciju.
- Dinamisks aprīkojums: Aizmugures riteņi strādā atsevišķi, kas ļauj izteiktāku sajūtu līmeni iegriezīs pagriezienos bez pārāk lielas priekšas vilkšanas.
- Bremzēšanas stabilitāte: Zemākas piepūles priekšējā ass dēļ bremzēšana ir stabilāka, kad riteņi nav pārāk noslogoti.
Tomēr RWD var radīt arī drošības riskus, it īpaši sliktos laika apstākļos:
- Slidušās virsmas: Uz ledus vai sniega aizmugures riteņi var viegli pārslīdēt, radot uzpūtiena (oversteer) risku. Ja vadītājs nav piesardzīgs, auto var šķērsot un griezties pārāk strauji, zaudējot trajektoriju.
- Paaugstināts leņķa risks: Nepieredzējušiem šoferiem var būt grūtāk saprast, kā rīkoties, ja aizmugure sāk slīdēt. Dažkārt ieslēgta stabilitātes kontrole var mazināt šo risku, bet jāņem vērā, ka sistēmas reaģēšanas laiks nav momentāns.
- Vasaras riepu uzsvars: Ja plānots ekspluatēt BMW ziemā, obligāti nepieciešamas kvalitatīvas ziemas riepas. Bez tām RWD uz sniega vai ledus būtiski zaudē saķeri.
Realitātē BMW ar RWD aprīkots mehāniskais dizains, kas ir paredzēts tiem, kuri novērtē sportisku braukšanas stilu. Ja plānojat braukt skarbākos klimatiskos apstākļos, jāapzinās, ka būs jārūpējas par labām riepu sezonas nomaiņām un izmantot standarta drošības palīgfunkcijas (ABS, DSC). Ja braucat bieži pa spīdīgiem ceļiem, iespējams, labāks variants būtu xDrive (BMW pilnpiedziņas sistēma), kas palīdz labāk sadalīt grūdiņu starp abām asīm un samazina slīdēšanas risku.